Newsletter

Zapisz się do newslettera, otrzymuj wyłącznie istotne informacje i odbierz

10%* rabatu

*dla zakupów powyżej 50zł - Zapisując się do newslettera, wrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w postaci adresu e-mail. Więcej na temat przetwarzania danych znajdziesz w naszej Polityce Prywatności

 
Producenci
Ćwiczenia na stopy 0
Ćwiczenia na stopy

Ćwiczenia stóp - sposoby na sprawność

Ludzka stopa składa się z 26 kości, 33 stawów oraz z ponad 100 ścięgien, mięśni i więzadeł. Nic więc dziwnego, że niewłaściwe jej traktowanie: przemęczanie, ściskanie w niedopasowanych butach, bieganie bez rozgrzewki oraz wielogodzinne chodzenie przyczynia się do otarć, tworzenia odcisków, a nawet trwałych zmian w budowie stopy: płaskostopia poprzecznego, podłużnego czy haluksów. Wiele osób szuka więc ratunku, korzystając z wkładek ortopedycznych. Bardzo je polecamy, ale namawiamy też do wykonywania codziennych ćwiczeń stóp.

Co dają regularne ćwiczenia stóp?

Wiele osób rozumie dbanie o stopy jako konieczność odwiedzania kosmetyczki w celu wykonania pedicure. Oczywiście usuwanie obumarłego naskórka, nawilżanie skóry, obcinanie i malowanie paznokci znacząco wpływa na wygląd stóp, jednak nie jest wystarczające. Ćwiczenia stóp, czyli palców, śródstopia oraz kostek, zapobiegają powstawaniu zniekształceń, wzmacniają bowiem mięśnie, rozciągają je, likwidują też ból u osób, które często chodzą na obcasach i wspomagają zmniejszanie płaskostopia. To bardzo dobry sposób na zachowanie stóp w dobrej kondycji. Pamiętajmy, że stopy podpierają całe ciało, a ich budowa wpływa na ogólne samopoczucie człowieka. Kiedy są sprawne, chodzimy płynnie, stabilnie, ale także nie skarżymy się na bóle kręgosłupa i głowy.

Chodzenie boso - najlepsze ćwiczenie dla stóp

Przez wiele lat rodzice malutkich, uczących się chodzić dzieci, kupowali pociechom sztywne buciki, które uważane były za najlepsze do chodzenia. Dzisiaj wiemy, że prawidłowy rozwój stopie zapewnia chodzenie na bosaka. Spacery bez butów i to po różnych powierzchniach, wzmacniają mięśnie stóp, rozciągają je, masują. Oczywiście nie pozwolimy dziecku na chodzenie po chodniku bez butów, ani sami nie pójdziemy do pracy w samych skarpetkach, jednak gdy tylko pojawi się taka możliwość, powinniśmy ściągać buty: w mieszkaniu, w ogrodzie, na plaży. Chodzenie na bosaka warto wzbogacić o ćwiczenia stóp.

3 proste ćwiczenia na stopy

Ćwiczenia stóp z ręcznikiem

To klasyczne ćwiczenie, polecane zwłaszcza osobom z płaskostopiem, znakomicie wzmacnia mięśnie stóp. Można je wykonywać także na siedząco, dlatego sprzyja aktywności w biurze. Wystarczy niewielki ręcznik albo ścierkę rozłożyć na podłodze, jedną stopą przytrzymać, a drugą, poruszając palcami, zwijać pod stopę. Każdą stopą ćwiczenie należy wykonywać przez 30 sekund. Podczas ćwiczenia palce stóp trzeba prostować i kurczyć jak najmocniej. To samo ćwiczenie można też robić z pomocą woreczka z grochem.

Wspinanie się na palcach

Wspinanie się na palce bardzo dobrze wzmacnia stopy, ale także rozciąga mięśnie łydek, dlatego jest to ćwiczenie często stosowane przez biegaczy. Trzeba ustawić się prosto z nogami rozstawionymi na szerokość ramion i powoli unosić całe ciało, by jak najwyżej stanąć na palcach. W tej pozycji trzeba wytrzymać przez chwilę, a całość powtórzyć około 20 razy. Z czasem można spróbować także stawania na palcach jednej nogi. Ćwiczenie to rozgrzewa stopy, a kiedy są rozgrzane, mają mniejszą tendencję do kontuzji.

Stawanie na jednej nodze

Bardzo ważne jest, by regularnie ćwiczyć także te partie mięśni stóp, które odpowiadają za utrzymanie równowagi. W tym celu jedną nogę ugina się w kolanie i utrzymuje przed sobą przez pół minuty. Później należy zmienić nogę. Osoby, które bez problemu utrzymują równowagę, mogą uniesioną nogę przenosić na boki lub do tyłu.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl